گالری ایران 511

گالری ایران 511

گالری ایران 511 کلکسیونی از بهترین باکیفیت ترین ومعروف ترین برندهای خارجی پارچه های رومبلی وپرده ای

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 3
  • بازدید کل : 13449

معرفی انواع پرده


پرده ها از ساده ترین انواع پوشش برای پنجره ها هستند که ضمن فواید کاربردی، از نظر شکل ظاهری نیز متنوع بوده و می توان با انتخاب مدل پرده متناسب با دکوراسیون و همچنین در نظر گرفتن طرح و کاربرد مناسب و هماهنگ با سایر اجزای منزل، ترکیبی زیبا و چشمگیر میان پرده و دکوراسیون ایجاد کرد.

در اینجا مروری داریم بر انواع پرده:

اساسا پرده ها به دوگروه کلی پرده مدرن و پرده کلاسیک تقسیم بندی میشوند.

 

انواع پرده مدرن عبارتند از:

 

1. پرده زبرا

 

پرده زبرا از جدیدترین انواع پرده های تزئینی میباشد که به صورت دو لایه موازی بر روی هم قرار می گیرد.تولید و مونتاژ این پرده به صورت دوبل انجام می شود که این تکنولوژی امکان سایه و روشن شدن پرده و تنظیم نور در هر ارتفاعی را میدهد.پرده زبرا دارای بیش از 10 مدل است که تصاویر آن در زیر آمده است.

 

2. پرده کرکره چوبی

 

پرده کرکره چوبی نوعی پوشش برای پنجره است که به ‌طور معمول از تعداد زیادی تیغه باریک از جنس چوب که به حالت افقی در کنارهم قرار گرفته‌اند و با اتصالاتی به یکدیگر متصل هستند.این نوع پرده تنظیم نور بوسیله طناب یا میله (باتومی) انجام می شود.

 

3. پرده کرکره فلزی (آلومینیومی)

 

پرده کرکره فلزی دقیقا مانند پرده کرکره چوبی می باشد با این تفاوت که جنس تیغه ها بجای چوب از فلز است.

 

 

 

4. پرده لوردراپه (پرده عمودی)

 

پرده ی لوردراپه یکی از پرده هایی که از سالیان گذشته در کشور ما مرسوم بوده و دارای قابلیت مناسب از نظر مکانیزم میباشد.

 

هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های مدرن نسل جدید این نوع پرده به بازار عرضه گردیده است. این نوع پرده مناسب برای ادارات، مغازه ها و منازل میباشد. نسل جدید لوردراپه ها قابلیت چاپ هرنوع عکس و منظره ای را دارا میباشد.

 

 

 

5. پرده شید

 

پرده های شید به پرده هایی گفته میشود که توسط یک دستگاه و به وسیله زنجیر بغل به صورت رولی باز و بسته میشوند. این نوع پرده عمر طولانی و در عین ساده بودن ، زیبایی خاصی نیز دارند .

 

 

 

6. پرده سان اسکرین

 

پرده سان اسکرین دقیقا مانند پرده شید می باشد با این تفاوت که پارچه آن بوسیله سوراخ با قطرهای متفاوت مش بندی شده است به گونه ای که نور و اشعه ماورائ بنفش را فیلتر می نماید.

 

 

 

7. پرده دومکانیزم (شب و روز)

 

پرده دو مکانیزم دقیقا مانند پرده شید می باشد با این تفاوت که از دو رول به صورت مجزا و در یک قاب تشکیل شده است.رول اول یا زیرین معمولا از جنس پارچه و تک رنگ و رول دوم یا رویی معمولا از جنس تور و رنگی یا طرح دار است .

 

 

 

8. پرده بامبو (پرده حصیری)

 

پرده بامبو از كنار هم چيدن منظم نكه هاي كوچك چوب یا نی بامبو تهیه می شود. معمولاً براي زيبايي و استحكام بيشتر؛ حاشيه پرده هاي بامبو را بوسيله پارچه هاي زيبا كه با زنگ چوب همخواني داشته باشد دوردوزي و قسمت بالای آن را بوسیله والان تزئين مي نمايند.

 

 

 

9. پرده حلقه پانچ

 

پرده حلقه پانچ یکی از جدید ترین پرده های مدرن است که متشکل از یک قواره پارچه به عرض 1.5 متر و ارتفاع 3 متر و حلقه هایی به قطر داخلی 4 سانتی متر که با فاصله های مشخص بالای پارچه پانچ می شود.

 

 

 

10. پرده های تصویری

 

پرده های تصویری با ارتقاع تکنولوژی چاپ روی انواع محصولات گسترده شده است و امروزه به جرات میتوان گفت که کلیه مدل های پرده را میتوان با هر طرح و نقشی به صورت اختصاصی چاپ و تولید نمود.

 

 

 

11. پرده پلیسه

 

پرده پلیسه یکی از انواع پرده های مدرن است که با گسترش استفاده از پنجره های PVC و UPVC پرکاربرد شده است.این پرده متشکل از پارچه پلیسه ای و مکانیزم نخ و قاب نگهدارنده است که به دلیل زیبایی، تنوع رنگ و سهولت در نصب با استقبال بسیار خوبی در پروژه های اداری و مسکونی مدرن مواجه شده است.

 

 

 

پرده های کلاسیک که معمولا پارچه ای هستند و از سه لایه 1- زیرین (آستر) 2- میانی (تور و حریر) و 3- رویی (دکوری) تشکیل شده است.

انواع مدل های پرده های کلاسیک عبارتند از:

 

1.پرده مدل آبشاری

 

2. پرده مدل لانه زنبوری

 

3. پرده مدل لاله واژگون

 

4. پرده مدل مدل پرده پرنس

 

5. پرده مدل آمریکایی ( تونلی)

 

6. پرده مدل شال عصایی

 

7. پرده مدل صخره ای (سخره واژگون)

 

8. پرده مدل کلاغی

 

9. پرده مدل شال

 

10. پرده مدل لورانس

 

11. پرده مدل ریزشی

 

12. پرده مدل یقه شل

 

13. پرده مدل پنل و لب حاشیه

 

14. پرده مدل های والان دار و ترکیبی

 

قبل از خرید پرده کلاسیک برای پذیرایی بهتر است که سبک دکوراسیون مورد نظر خود را انتخاب کرده باشید و پرده را متناسب با آن انتخاب نمایید.

 

توجه داشته باشید که پرده های کلاسیک به دو دسته سنگین (رسمی) و سبک (غیر رسمی یا مدرن) دسته بندی می شوند. پرده های سنگین را معمولا با والان استفاده می کنند که این نوع پرده ها مانع ورود نور خورشید به درون فضای پذیرایی می شوند و در زمستان فضای منزل شما را گرم می کنند و از نظر هزینه گران تر از سایر پرده ها می باشند.

 

 

 

پارچه ی پرده مهم ترین فاکتور در انتخاب مدل پرده های پذیرایی و اتاق نشیمن است.

 

چرا که مواد بکار رفته در پرده تعیین می کنند چه مقدار پرده شما در طول زمان شکل و زیبایی خود را حفظ می کند. اگر خیلی سنگین باشند ممکن است موقع کشیدن پرده ها چین ها به خوبی خودشان را نشان ندهند و اگر هم خیلی سبک باشند ممکن است قواره خوبی هنگام آویزان شدن نداشته باشند. همانطور که می دانید پرده ها مقابل نور آفتاب درخشش خود را از دست می دهند. بنابراین انتخاب پرده با پارچه های روشن برای اتاق هایی که نور زیادی جذب می کنند هوشمندانه نیست.

 

استفاده از پارچه های کتانی، ابریشم، ابریشم مصنوعی و پارچه های مخملی انتخاب های بسیار مناسبی برای مدل پرده های پذیرایی و اتاق نشیمن هستند. از بین نوع های بالا، پارچه های ابریشمی مصنوعی از مقاومت بالاتری برخوردار هستند و در اتاق های پذیرایی و نشیمنی که نور زیادی در خود دارند خیلی دیرتر خراب می شوند. البته پارچه های مخملی به دلیل ضخیم تر بودن به گرم شدن اتاق در فصل زمستان کمک زیادی می کنند و از ورود سرما از طریق پنجره به داخل اتاق جلوگیری می کنند.

 

اگر فضای دکوراسیون پذیرایی شما مدرن است هرگز پرده ای کلاسیک را برای خرید انتخاب نکنید و اگر فضای منزل شما کلاسیک است به هیچ عنوان از پرده های مدرن استفاده نکنید.

 

برای انتخاب رنگ پرده نیز توجه به ترکیب رنگ های درون پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

 

 

 

  انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 72

گالری ایران 511 کلکسیونی از بهترین باکیفیت ترین ومعروف ترین برندهای خارجی پارچه های رومبلی وپرده ای

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما